Alleen voor leden:
Bespaar op alles
Altijd gratis verzending
Extra korting met BonusCash
Alleen voor leden:
Bespaar op alles
Altijd gratis verzending
Extra korting met BonusCash

Algemene voorwaarden van Luxplus (Luxplus ApS)


Aankopen

Als je een bestelling plaatst met Luxplus, sluit je een koopovereenkomst met Luxplus ApS, Teglværksgade 37, 1, 2100 København Ø, Denemarken. 

Bij het winkelen bij Luxplus kun je kiezen tussen twee verschillende prijzen: Ledenprijs en Normale prijs. Als je ervoor kiest om tegen Ledenprijs te kopen, voeg je automatisch een lidmaatschap toe aan de winkelmand. Als je al een lidmaatschap hebt, log je gewoon in op jouw account voordat je gaat shoppen op Luxplus. Als je een nieuw lid bent, krijg je een gratis introductieperiode aangeboden. Als je eerder lid bent geweest van Luxplus, krijg je bij jouw bestelling een maandelijks lidmaatschap voor de prijs van € 8,95 en wordt jouw lidmaatschap opnieuw geactiveerd.

Het is niet toegestaan om bij Luxplus gekochte producten aan derden te verkopen. Als dit vermoeden ontstaat dan kan jouw lidmaatschap worden geannuleerd. Als je geen lid wilt zijn, kun je ervoor kiezen om artikelen tegen de Normale prijs te kopen. In dat geval wordt geen lidmaatschap toegevoegd in het betalingsproces.

Order annuleren

Als je een order hebt geplaatst en je wilt deze annuleren log dan in op luxplus.nl met jouw e-mailadres en wachtwoord. Klik vervolgens op ‘Mijn orders’ in het menu rechtsboven op de pagina. Klik op de infoknop rechts van de order die je wilt annuleren en klik op ‘Annuleer order’. Het is alleen mogelijk een order te annuleren wanneer ons magazijn de order nog niet heeft verwerkt.

Betaling

De op luxplus.nl aangeboden betaalmogelijkheden zijn: iDEAL, PayPal, Klarna, Mastercard, VISA en VISA Electron. Alle betalings- en creditcard toeslagen zijn verrekend in de productprijzen en daardoor voor rekening van Luxplus ApS. Pas wanneer de betaling is ontvangen zal Luxplus overgaan tot verzending van de order of tot het voortzetten van het lidmaatschap. Je zult niet aangeslagen worden voor een bedrag wat hoger ligt dan hetgeen waarvoor je toestemming hebt gegeven bij het afronden van jouw order.

Alle prijzen zijn weergegeven inclusief BTW en zijn actuele retailprijzen. Wanneer je aankopen doet bij Luxplus zullen alle overeenkomsten in het Nederlands zijn.

Bezorging

Bij Luxplus geplaatste orders worden bezorgd door GLS, Budbee, PostNL of DHL. Wanneer wij het pakket verzenden, ontvang je een Track & Trace code per mail. Budbee verstuurt alle informatie via SMS. De verwachte levertijd is 1-4 werkdagen. Wanneer je lid bent van Luxplus is bezorging naar een pakketpunt met GLS gratis, en bij thuisbezorging boven de €15. Daaronder kost het €2,95 per voor thuisbezorging met GLS.Thuisbezorging met Budbee, PostNL of thuisbezorging/pakketpunt met DHL kost het €2,95 per bestelling. Voor niet-leden bedragen de bezorgkosten €4,95 naar een pakketpunt of thuisbezorging met GLS. De bezorgkosten zijn €5,95 voor een DHL pakketpunt. Indien er wordt gekozen voor een thuisbezorging met Budbee of DHL dan bedragen de bezorgkosten €6,95 per order. Thuisbezorging met PostNL kost €9,95.

Annuleringsvoorwaarden en retournering van producten

Wanneer je winkelt bij Luxplus heb je een herroepingsrecht van 90 dagen. Gedurende deze periode kan je contact met ons opnemen en benoemen dat je spijt hebt van je aankoop en dat je dit item dus naar ons wilt retourneren. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je binnen 90 dagen na ontvangst van de producten dit aan ons te melden met een duidelijke verklaring. Je kan er ook voor kiezen om gebruik te maken van ons standaard annuleringsformulier, die je hier kan downloaden. Het herroepingsrecht geldt vanaf de dag dat je de producten hebt ontvangen. Als de deadline eindigt op een feestdag, zaterdag, kerstavond of nieuwjaarsavond, wordt de deadline met één werkdag verlengd.

Na ontvangst moeten de producten behandeld worden zodat je de aard, kenmerken en werking van de producten kan vaststellen. Het herroepingsrecht is niet geldig als de verpakking/verzegeling is verbroken van producten, aangezien deze niet geschikt zijn om te retourneren vanwege gezondheidsbescherming of hygiënische redenen. Bijvoorbeeld voedsel, zonder recept verkrijgbare medicijnen, gezondheidsvoedingsproducten, cosmetica, etc. Onder de term ‘verpakking/verzegeling’ verstaan wij ook een speciale verpakking die de producten beschermt en dient als garantie dat de producten niet zijn geopend.

Retourneren producten 

Als je één of meerdere producten naar ons wilt retourneren, contacteer ons dan binnen 90 dagen via het contactformulier in de rechterbovenhoek. Voeg alsjeblieft foto's van de producten die je gaat retourneren toe en benoem het ordernummer in de mail. Je ontvangt dan de retourinstructies. Het is belangrijk dat je een briefje met jouw naam, ordernummer en e-mailadres in het retourpakket doet. Als je een product retourneert, ben jij verantwoordelijk dat dit product veilig is verpakt. Je draagt het risico van het pakket/de producten totdat wij deze hebben ontvangen. Bewaar daarom het postbewijs en het Track & Trace nummer. De terugbetaling van jouw retourzending wordt verwerkt zodra wij de foto van de producten en het Track & Trace nummer van het retourpakket hebben ontvangen.

Bij het retourneren moeten alle onderdelen van een product geretourneerd worden. Als er bijvoorbeeld zonder extra kosten een make-up remover bij de aankoop van een mascara is meegeleverd, moeten beide onderdelen worden geretourneerd. Als een pakket wordt geretourneerd vanwege weigering van ontvangst of dat het niet is opgehaald bij een pakketpunt, is het de verantwoordelijkheid van de klant om contact met ons op te nemen, aangezien wij hiervan niet automatisch op de hoogte worden gesteld. In deze gevallen brengen wij retourkosten van €2.95 in rekening, die in mindering worden gebracht op op het terug te betalen bedrag.

Disclaimer

De prijzen die je ziet op Luxplus.nl zijn dagprijzen, we behouden ons het recht om prijzen en informatie op elk moment op de website te veranderen zonder kennisgeving. Zowel feitelijke informatie als prijs informatie wordt verstrekt daargelaten schrijffouten, onjuist vermelde beschrijvingen en technische specificaties. We streven ernaar om zo accuraat mogelijke informatie te geven op Luxplus.nl echter in het geval van problemen, erkennen wij geen verantwoordelijkheid voor eventuele (typ)fouten, prijsfouten, producten die niet meer voorradig zijn en/of kosten of verliezen veroorzaakt door onjuiste informatie op de pagina of door onjuist gebruik. 

Bovendien erkennen wij geen verantwoordelijkheid voor verkeerd benoemde prijzen op advertentiepagina’s op het internet. Advertentiepagina’s creëren onze productprijzen met vertragingen en zijn daarom niet altijd accuraat. Voorbeelden van advertentiepagina’s: Pricerunner en aangesloten banners, sociale media zoals Facebook, Instagram, etc.

Prijzen en andere informatie in advertenties zijn niet bindend. Dit betekent dat je een aanbieding kan zien voor een product op een online advertentiepagina, maar dat het later blijkt dat dit product duurder is dan geadverteerd. Als je een fout/incorrecte prijs ziet in een geprinte advertentie, advertentiepagina’s of speciale aanbiedingen pagina, zijn deze incorrecte prijzen niet bindend.

Al onze producten worden direct besteld bij de grootste leveranciers met een authenticiteitsgarantie binnen de EU. Om deze reden kan, de verschijning van bepaalde producten anders zijn, kan de taal verschillen of kunnen producten een andere kleur hebben.

We behouden ons het recht voor afwijkingen van de totale prijs door afronding van individuele prijzen.

Refund van aankoop

De vergoeding van jouw retourzending zal verwerkt worden, wanneer we foto's van de producten en het Track & Trace nummer van de retourzending hebben ontvangen. Het bedrag zal altijd worden vergoed naar de gebruikte betalingsmethode tijdens het doen van de aankoop. Bijvoorbeeld, als je hebt betaald met een debit kaart, zal het bedrag worden vergoed naar de debit kaart.

Let op: Elke waardevermindering die verband houdt met het gebruik van het product dat oneigenlijk is of afwijkt van het bedoelde gebruik en de functie, wordt betaald door de klant. Als je het product echter beschadigt door verkeerd gebruik of onzorgvuldigheid en je verzoekt een refund, dan is het mogelijk dat je slechts een klein deel of niets van de aankoopprijs terugkrijgt als je het terugstuurt, afhankelijk van de handelswaarde van het/de product(en) in kwestie en de aard van het gegeven incident.

Bij schoonheidsproducten, geuren en cosmetica kan de originele verpakking een belangrijke rol spelen bij het bepalen van de waarde van het product of de producten in kwestie. We raden je dan ook aan om artikelen in onbeschadigde staat op te sturen.

Thuiswinkel Waarborg

Luxplus is een gecertificeerd lid van Thuiswinkel Waarborg. Hét kwaliteitskeurmerk voor online winkelen. Pas na uitgebreide toetsing op het gebied van wet- en regelgeving, veiligheid en financiële stabiliteit mogen webshops dit keurmerk voeren. Zo weet je zeker dat je zaken doet met een betrouwbare webwinkel. Door onze certificering bij Thuiswinkel zijn de algemene voorwaarden van Thuiswinkel ook op toepassing bij jouw aankoop. 

Klachtenrecht

Luxplus ApS biedt de standaard juridische klachten procedure, geldig tot 24 maanden na ontvangst van het product. Dit betekent dat je het product kunt laten repareren, omwisselen, je geld kunt terugkrijgen of een prijsreductie kunt ontvangen, afhankelijk van de exacte situatie. De klacht moet legitiem zijn, wat inhoudt dat de mogelijke gebreken niet veroorzaakt zijn door onjuist gebruik of vernieling. Wees ervan bewust dat bepaalde producten een beperkte levensduur hebben en dat daar rekening mee wordt gehouden bij de klachtafhandeling.

Hoeveel tijd heb ik om een klacht in te dienen?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op als je een Luxplus order hebt ontvangen en je een fout of ontbrekende producten of onderdelen opmerkt. Gaarne vernemen wij dit zo snel mogelijk of binnen een redelijke tijdsperiode vanaf het moment dat je merkt dat er iets mis is met jouw bestelling. Een klacht kun je indienen via het contactformulier op de website, waarna wij de kwestie zullen behandelen. Klachten worden binnen een redelijke termijn geacht wanneer wij ze ontvangen binnen 2 maanden nadat de fout is opgemerkt.

Klachten

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via email, het contactformulier of chat. Je krijgt van ons binnen uiterlijk 7 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Bedrijfsinformatie

Luxplus ApS

VAT DK 25090705

Teglvaerksgade 37, 1

2100 Kopenhagen

Denemarken

Opgericht in 2013

Geüpdate 29.02.2024

Het is echt waar!

Onze ledenprijzen zijn VEEL lager dan de 'normale' prijs. Wanneer je koopt voor de ledenprijs dan word je automatisch lid. De eerste maand is gratis, vervolgens €8,95 per maand. Je kunt jouw lidmaatschap gemakkelijk op elk moment opzeggen. Lees meer

Onze Ledenprijzen zijn VEEL lager dan de Normale prijs. We kopen een brede selectie producten met authenticiteitsgarantie rechtstreeks van de grootste leveranciers - zodat onze leden ze voordelig kunnen krijgen.

Wil jij ook afscheid nemen van te hoge prijzen? Koop dan tegen de Ledenprijs en je wordt automatisch lid bij jouw eerste bestelling.

De eerste maand is gratis, daarna kost het € 8,95 per maand. Per maand opzegbaar. Lees meer