Algemene voorwaarden van Luxplus (Luxplus ApS)
Aankopen
Wanneer je een bestelling plaatst bij Luxplus, ga je een koopovereenkomst aan met Luxplus ApS, Teglværksgade 37, 1, 2100 Kopenhagen Ø, Denemarken.
Bij het winkelen op Luxplus kun je kiezen tussen twee prijzen: de ledenprijs en de normale prijs. Als je ervoor kiest om tegen de ledenprijs te kopen, wordt er automatisch een lidmaatschap aan je winkelwagen toegevoegd.
Heb je al een lidmaatschap? Log dan in op je account voordat je gaat winkelen op luxplus.nl. Ben je een nieuwe klant? Dan krijg je een gratis proefperiode aangeboden. Ben je eerder lid geweest van Luxplus? Dan wordt er een maandelijks lidmaatschap van €8,95 aan je bestelling toegevoegd en wordt je lidmaatschap automatisch opnieuw geactiveerd.
Wil je geen lid worden? Dan kun je ervoor kiezen om je artikelen tegen de normale prijzen te kopen. In dat geval wordt er tijdens het afrekenen geen lidmaatschap aan je bestelling toegevoegd.
Order annuleren
Als je een aankoop hebt voltooid en je bestelling wilt annuleren, moet je dit doen via je profiel. Klik op ‘Mijn bestellingen’, selecteer de informatieknop rechts van de bestelling die je wilt annuleren en klik vervolgens op ‘Bestelling annuleren’. Houd er rekening mee dat annulering alleen mogelijk is als ons magazijn nog niet is begonnen met het verwerken van de bestelling.
Als je een nieuwe bestelling plaatst voordat de vorige is verwerkt, is het niet mogelijk om een van de bestellingen te annuleren, omdat ze dan zijn samengevoegd tot één bestelling.
Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om je bestelling te annuleren door ons een e-mail te sturen, omdat we je verzoek pas kunnen verwerken nadat de bestelling is verpakt.
Betaling
De op luxplus.nl aangeboden betaalmogelijkheden zijn: iDEAL, PayPal, Klarna, Mastercard, VISA en VISA Electron. Alle betalingen en kaartkosten worden verrekend in de productprijzen en gereguleerd door Luxplus ApS. Pas wanneer de betaling is ontvangen zal Luxplus overgaan tot verzending van de order of tot het voortzetten van het lidmaatschap. Er wordt geen hoger bedrag afgeschreven dan het bedrag dat bij voltooiing van uw aankoop is goedgekeurd.
Alle prijzen zijn weergegeven inclusief BTW en zijn actuele retailprijzen. Wanneer je aankopen doet bij Luxplus zullen alle overeenkomsten in het Nederlands zijn.
Bezorging
Bij Luxplus geplaatste orders worden bezorgd door GLS, Budbee, PostNL of DHL. Wanneer wij het pakket verzenden, ontvang je een Track & Trace code per mail. Budbee verstuurt alle informatie via SMS. De verwachte levertijd is 1-4 werkdagen. Wanneer je lid bent van Luxplus is bezorging naar een pakketpunt met GLS gratis, en bij thuisbezorging boven de €15. Daaronder kost het €2,95 per voor thuisbezorging met GLS.Thuisbezorging met Budbee, PostNL of thuisbezorging/pakketpunt met DHL kost het €2,95 per bestelling. Voor niet-leden bedragen de bezorgkosten €4,95 naar een pakketpunt of thuisbezorging met GLS. De bezorgkosten zijn €5,95 voor een DHL pakketpunt. Indien er wordt gekozen voor een thuisbezorging met Budbee of DHL dan bedragen de bezorgkosten €6,95 per order. Thuisbezorging met PostNL kost €9,95.
Annuleringsvoorwaarden en retournering van producten
Wanneer je bij Luxplus winkelt, heb je 30 dagen het recht om je aankoop te annuleren. Binnen deze periode kun je ons laten weten dat je spijt hebt van de aankoop en het artikel naar ons retourneren. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, moet je ons binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen op de hoogte stellen via een ondubbelzinnige verklaring.
Het herroepingsrecht gaat in op de dag nadat je het product hebt ontvangen. Valt de laatste dag van de termijn op een feestdag, zaterdag, kerstavond of oudejaarsavond, dan wordt de termijn automatisch verlengd tot de eerstvolgende werkdag.
Uitzonderingen op het herroepingsrecht:
• Levering van goederen die snel kunnen bederven of verouderen
• Etenswaren
• Vrij verkrijgbare geneesmiddelen
Wanneer je een of meer artikelen retourneert, moeten de artikelen die je retourneert onbeschadigd zijn en in ongeopende verpakking/verzegeling zitten. Wij zullen de zaak beoordelen en retourinstructies per e-mail sturen als de retourzending wordt goedgekeurd.
• Producten waarvan je de verzegeling hebt verbroken en die om redenen van gezondheid of hygiëne niet geschikt zijn voor retour (zoals cosmetica, parfums, huidverzorging, gezondheidsvoeding, enz.)
• De term “verzegeling” omvat ook speciale verpakkingen die de goederen beschermen en dienen als garantie dat de goederen niet zijn geopend.
• Elektronica waarvan je de verzegeling hebt verbroken
Het verzoek moet het volgende bevatten:
• Bestelnummer
• Ten minste twee foto's waarop te zien is dat de verzegeling niet is verbroken
Je bent verantwoordelijk voor een goede verpakking en draagt het risico totdat wij het artikel hebben ontvangen. Bewaar het aankoopbewijs en het trackingnummer. Het aankoopbedrag wordt terugbetaald zodra wij de trackinginformatie hebben ontvangen. Verzendkosten worden niet terugbetaald.
Houd er rekening mee dat wij geen enkele vorm van “tevredenheidsgarantie” bieden. Als je bijvoorbeeld de geur, het gevoel of de smaak van het product niet prettig vindt, een allergische reactie hebt gehad op ingrediënten die duidelijk op het product of de productpagina staan vermeld, of in situaties waarin er niets mis is met het product, kun je dit niet als een defect claimen.
Als een pakket wordt geretourneerd omdat je de ontvangst hebt geweigerd of het pakket niet hebt opgehaald in het afhaalpunt, is het jouw verantwoordelijkheid om contact met ons op te nemen, aangezien wij hier niet automatisch van op de hoogte worden gesteld.
In deze gevallen brengen wij € 2,95 retourkosten in rekening, die in mindering worden gebracht op het terug te betalen bedrag.
Als de waarde van het pakket lager is dan de retourkosten, vindt er geen restitutie plaats.
Disclaimer
De prijzen op Luxplus.nl zijn dagprijzen en we behouden ons het recht voor om prijzen en informatie op de website op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Zowel feitelijke als prijsinformatie wordt verstrekt onder voorbehoud van correctiefouten, onjuiste beschrijvingen en technische specificaties. We doen ons best om zo nauwkeurig mogelijke informatie te geven op Luxplus.nl, maar in geval van problemen aanvaarden we geen aansprakelijkheid voor fouten, kosten of verliezen die worden veroorzaakt door onjuiste informatie op de website of verkeerd gebruik daarvan.
We behouden ons het recht voor om typefouten, prijsfouten en uitverkochte artikelen te corrigeren.
Daarnaast behouden we ons het recht voor om onjuiste prijsvermeldingen op online advertentiesites te corrigeren. Deze sites tonen onze productprijzen vaak met vertraging en zijn daarom niet altijd accuraat. Voorbeelden van zulke advertentiesites zijn: Pricerunner en bijbehorende banners, evenals sociale media zoals Facebook, Instagram, enzovoort.
Prijzen en andere informatie in advertenties zijn niet bindend. Dit betekent dat je een aanbieding kunt zien voor een artikel op een advertentiesite, maar later ontdekt dat de prijs hoger ligt dan vermeld. Als je een fout of onjuiste prijs ziet in een gedrukte advertentie of op een advertentiesite, dan is die prijs niet bindend.
Al onze producten worden rechtstreeks bij de grootste leveranciers besteld, met een garantie van echtheid binnen de EU. Hierdoor kan het uiterlijk van sommige producten variëren, in een andere taal zijn of verschillen in kleur. We behouden ons het recht voor om afrondingsverschillen in individuele prijzen te verwerken in de totale prijs.
Refund van aankoop
De terugbetaling van je retourzending wordt verwerkt zodra wij dit rechtstreeks aan jou hebben bevestigd. Het bedrag wordt altijd overgemaakt naar dezelfde betaalmethode die je bij de aankoop hebt gebruikt. Als je bijvoorbeeld met een debetkaart hebt betaald, wordt het bedrag teruggestort op de betaalkaart die je bij de aankoop hebt gebruikt.
Thuiswinkel Waarborg
Luxplus is een gecertificeerd lid van Thuiswinkel Waarborg. Hét kwaliteitskeurmerk voor online winkelen. Pas na uitgebreide toetsing op het gebied van wet- en regelgeving, veiligheid en financiële stabiliteit mogen webshops dit keurmerk voeren. Zo weet je zeker dat je zaken doet met een betrouwbare webwinkel. Door onze certificering bij Thuiswinkel zijn de algemene voorwaarden van Thuiswinkel ook op toepassing bij jouw aankoop.
Klachtenrecht
Luxplus ApS biedt de standaard juridische klachtenprocedure die 24 maanden na levering van kracht is. Dit betekent dat je jouw product kunt laten repareren, vervangen, je geld terugkrijgen of een prijsverlaging kunt ontvangen – afhankelijk van de situatie.
Je klacht moet wel gerechtvaardigd zijn, wat betekent dat eventuele defecten niet het gevolg mogen zijn van verkeerd gebruik van het product of van destructief gedrag. Houd er rekening mee dat bij producten met een beperkte levensduur, je recht om te klagen evenredig beperkt is.
Ben je het niet eens met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.sgc.nl).
Ook kun je jouw klacht voorleggen via het Europees ODR-platform.
Hoeveel tijd heb ik om een klacht in te dienen?
Neem zo snel mogelijk contact met ons op als je een fout of ontbrekende onderdelen opmerkt bij een product dat je op luxplus.nl hebt gekocht. Dit moet zo snel mogelijk gebeuren, of in ieder geval binnen een redelijke termijn vanaf het moment dat je merkt dat er iets mis is met je product. Dien je klacht in via ons contactformulier, waarna wij het probleem in behandeling nemen. Klachten worden als tijdig beschouwd als ze binnen 14 dagen na levering van de producten worden ingediend.
Bedrijfsinformatie
Luxplus ApS
VAT DK 25090705
Teglvaerksgade 37, 1
2100 Kopenhagen
Denemarken
Opgericht in 2013
Geüpdate 08.10.25